Basında Takeda
 

TAKEDA İLK GÜNDEN BERİ TÜRKİYE'DE BÜYÜMEYE VE YATIRIM YAPMAYA KENDİSİNİ ADAMIŞ BİR ŞİRKET

MEDİKAL NEWS - Mart.2016

Takeda Türkiye Genel Müdürü Gamze Yüceland ile firmanın çalışmaları üzerine bir söyleşi gerçekleştirdik.

Öncelikle biraz Takeda Türkiye hakkında bilgi verebilir misiniz? Türkiye pazarında 6 yılda nereden nereye geldiniz?

Türkiye’deki yolculuğumuza 6 yıl önce 15 kişilik bir ekip ile başladık, bugün 290 kişilik güçlü ekibimiz ile, gastroentereloji, diyabet, solunum, ağrı gibi alanlara yönelik tedaviler sunuyoruz. Takeda’nın yüksek kalite standartları ile üretilen ürünlerimiz ile hastalarımızın hayatlarını iyileştirmeye, değer katmaya çalışıyoruz. Türkiye, Takeda için çok kritik öneme sahip, dolayısıyla Takeda ilk günden beri Türkiye’de büyümeye ve yatırım yapmaya kendisini adamış bir şirket. 2015 yılı bizim için çok önemli bir odak noktası oldu. Türkiye’de önemli bir yatırım yaparak, bir yerli üretici firmadan seçilmiş 13 ilacın bulunduğu ürün portföyünü satın aldık. Bu satın alma, 2014-2015 yıllarında satış hacmimizi ve çalışan sayımızı iki kattan fazla arttırmamıza olanak sağladı. Son 6 ayda büyümemize paralel olarak 200 yeni istihdam fırsatı yarattık ve Türkiye’nin en hızlı büyüyen ilaç firmalarından biri haline geldik. 2016 yılında onkoloji ve gastroenteroloji alanlarındaki yeni ürünlerimiz ile büyümeye, gelişmeye devam edeceğiz.

İlaç sektöründe her kademede, farklı görev ve ülkelerde çalıştınız. Hedefinizde genel müdürlük var mıydı bir gün?  Bu hedefinize istediğiniz zamanda mı ulaştınız?

1 Nisan 2015 Tarihinden bu yana Takeda Türkiye Genel Müdürü olarak görev yapıyorum. Çalışma hayatında, 20 yılımın içindeyim ve son 19 yıldır sağlık sektöründe rol alıyorum. Geçen yıllar içerisinde, Türkiye’de ve Avrupa’da satış, pazarlama, iş geliştirme ve ticari fonksiyonlarda çeşitli roller üstlendim. 4 yıldır İlaç Sektöründe Genel Müdür olarak görev alıyorum. Kişisel kariyer yolculuğumda her zaman gelişerek ilerledim. Hayatım boyunca, herhangi bir beklentiye girmeden, sadece bana verilen işi en iyi şekilde yapmaya odaklandım, odaklandıkça, çalıştıkça başardım ve kariyerimde ilerledim. Şu an olduğum yerde çok mutluyum ve yapabileceğimin en iyisini yaparak, ekibimden aldığım güç ile, Takeda’yı Türkiye’de hedeflerine ulaştırmak en büyük odağım.

Ağırlıklı olarak onkoloji ve gastroenteroloji alanlarında ilaçlarınız var. İlaç gruplarınızdan ve var ise yeni ilaçlarınızdan biraz bahseder misiniz?

Türkiye’de 2 alanda faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Temel İlaç ve Spesifik İlaç (Onkoloji) hali hazırda. Temel İlaç çatısı altında, 18 ürünümüz ile gastroenteroloji, solunum, diyabet, ağrı gibi tedavi alanlarında faaliyet gösteriyoruz. Spesifik İlaç ve Onkoloji alanında ise yeni ürünlerimizi Türkiye’ye sunmak için büyük bir heyecan ve titizlik ile hazırlıklarımızı sürdürüyoruz, yeni bir ekip oluşturuyoruz. Gerekli ruhsat, geri ödeme süreçleri tamamlandığında onkoloji ve gastroenteroloji alanlarında çığır açacak yeni ürünlerimiz ile daha parlak ve sağlıklı gelecek için çalışmaya devam edeceğiz.

235 yıllık bir firma olan Takeda  inovasyon  ve yeni tedaviler geliştirmek için neler yapıyor?

Bugün ilaç şirketleri arasında Japonya’nın en büyüğü ve dünyanın en büyüklerinden biri olan Takeda, dünyanın her yerinde insanlara daha iyi sağlık sunabilmek için ilaç alanında yeniliklere liderlik ediyor. 30.000’den fazla çalışanı ile 70’den fazla ülkede faaliyet gösteriyor. Onkoloji, Kardiyovasküler, Metabolik, Merkezi Sinir Sistemi, Aşı ve Genel İlaç gibi çok geniş bir alanda ürünler geliştirip insanlığın hizmetine sunmaya devam ediyor.

Takeda için inovasyon, yeni tedaviler geliştirmek hep bir öncelik olmuştu, ilk Ar-Ge merkezini 1915 yılında, tam 100 yıl önce Japonya’da kurmuştur. 2014 rakamlarına baktığımızda gelirinin yaklaşık %21’i Ar-Ge yatırımlarına ayırıyor ki bu oran ilaç sektörü ortalaması dikkate alındığında oldukça değerli. Örneğin Nobel Ödüllü araştırmacımız Shinya Yamanaka yaklaşık 100 kişilik ekibiyle Tokyo Shonan Araştırma Merkezimizde kalp ve diyabet konusunda çığır açacak ilaçlar için araştırmalarına devam ediyor ve bu çalışmaların önümüzdeki 10 yıl boyunca devam etmesi planlanıyor. Takeda oyunu değiştiren farklılık yaratan ve çığır açan ilaçların firması. Gastroenteroloji gibi pek çok alanda lider ürünlere sahip olan Takeda onkolojide de tedavi kılavuzlarını değiştiren ürünler ortaya koymaya hazırlanıyor.

Takeda’nın Türkiye’deki büyüme stratejisi ile ilgili neler söylersiniz?

Takeda ilk günden beri Türkiye’de büyümeye ve yatırım yapmaya kendisini adamış bir şirket. 2015 yılında önemli bir yatırım yaparak, bir yerli üretici firmadan seçilmiş 13 ilacın bulunduğu ürün portföyünü satın aldık. Bu satın alma, 2014-2015 yıllarında satış hacmimizi ve çalışan sayımızı iki kattan fazla arttırmamıza olanak sağladı. Şu an için Türkiye’nin en hızlı büyüyen ilaç firmalarından biri olduğumuzu söyleyebiliriz. Takeda yüksek kaliteli ürün lansmanlarıyla büyümeye devam edecek ve ülkemizin tedavi ihtiyaçlarını karşılamaya devam edecek. Ülkemizin sağlık alanındaki hedeflerine göre hareket edecek ve bu hedeflere ulaşılmasında katkı yapacak. 290 çalışanımız ve güçlü ürün portföyümüz ile Türkiye ilaç pazarının en güçlü oyuncularından biri olma yolunda hızla ilerliyoruz. Özellikle kanser ilaçları konusunda pek çok yeniliği Türkiye’de hastaların hizmetine sunmaya hazırlanıyoruz. 2016 yılında onkoloji ve gastroenteroloji alanlarındaki yeni ürünlerimiz için büyük bir heyecan ve titizlik ile hazırlıklarımızı sürdürüyoruz. Yeni ürünlerimiz ile Türkiye’deki büyümemizi sürdüreceğiz. İçinde bulunduğu topluma ve hastalarına değer katan, içeride ve dışarıda güven inşa etmiş, faaliyet gösterdiği tedavi alanlarında başarılı olan , çalışanlarının kalpten bağlı olduğu bir Takeda için var gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz.

Türkiye’de üretiminiz var mı?

Takeda olarak, yerli üretim yetkinliğine sahip olmaya çok değer veriyoruz. Hali hazırda diyabet, gastroenteroloji ,solunum ve ağrı gibi tedavi alanlarında, Türkiye’de aktif olarak çalıştığımız 18 ürünümüz var ve söz konusu ürünlerin önemli bir bölümü Takeda’nın global kalite standartları ile Türkiye’de lokal olarak üretiliyor.

Sosyal sorumluluk projelerinizden bahseder misiniz?

Takeda’da hastalarımız ve toplumla güven-itibar ilişkisi inşa etmek her şeyin başında gelir. Kısa ve uzun vadeli sosyal sorumluluk projelerimizi bu bilinç ile şekillendiriyoruz. Bizim için sosyal sorumluluk, içinde bulunduğumuz topluma fayda sağlamanın bir diğer yolu ve ne mutlu ki, sosyal sorumluluk bilinci ve iştahı gelişmiş Takeda çalışanlarına sahibiz ve onlardan aldığımız güç ile katma değerli projeler hayata geçiriyoruz. 2015 yılında ZİÇEV (Zihinsel Yetersiz Çocukları Yetiştirme ve Koruma Vakfı) ile farklı projeler yaparak , tüm çalışanlarımızın katılımı ile zihinsel engelli çocuklarımıza katkı sağlama imkanı yakaladık ve projelerimize devam edeceğiz. Her yıl çeşitli zamanlarını ‘Takeda Gönüllülük Günü’ ilan ediyoruz. Bu özel günlerde, gönüllü çalışanlarımız ile ellerimizi, kalplerimizi birleştiriyoruz. 2016 yılı için, ülkemizde hepimizi ilgilendiren, yaygın olarak yaşanan halk sağlığı sorunu olarak gördüğümüz ve katkı yapabileceğimize inandığımız belli alanlar belirledik. Bu alanlarda hekimlerimiz, hasta örgütlerimiz ve ilgili kurumlar ile görüşmelerimiz devam ediyor.

 

TAKEDA BÜYÜMESİNİ SÜRDÜRÜYOR

TİCARİ HAYAT- Mart 2016

234 yıllık köklü bir geçmişe sahip, Dünya’nın en büyük ilaç şirketlerinden biri olan, Japon ilaç devi Takeda, Türkiye’de büyümesini sürdürüyor.

İlaç sektörünün deneyimli isimlerinden Ebru Yavuz, Takeda Pazar Erişim & Ruhsatlandırma & Kamu İlişkileri Direktörü olarak atandı. 22 Şubat 2016 tarihi itibariyle görevine başlayan Yavuz, Takeda için çok önemli odak noktalarından biri olan Pazar Erişim& Ruhsatlandırma& Kamu İlişkileri konusuna daha güçlü bir konsantrasyon sağlamak üzere çalışacak.

Hacettepe Üniversitesi Kimya Mühendisliği bölümünden 1998 yılında mezun olan Ebru Yavuz, 2009 yılında İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde MBA eğitimini tamamlamıştır.

İlaç sektörüne 1998 yılında giriş yaparak 1998-2003 yılları arasında Bilim İlaç’ta çalışmıştır.

2003 yılından itibaren Novo Nordisk’te çalışmaya başlayan Yavuz, ruhsatlandırma, fiyatlandırma, geri ödeme, kurumsal ilişkiler ve iletişim olmak üzere birçok farklı sorumluluk üstlenmiş ve Şubat 2016’da Takeda Türkiye’ye katılmadan önce son olarak Pazar Erişim ve Resmi İlişkiler Direktörü olarak görevini başarıyla icra etmiştir.

 

TAKEDA TÜRKİYE'DE HIZLA BÜYÜYOR

LİTERATÜER AKTÜEL - Mart 2016

Türkiye’de 6.yılını kutlayan Takeda, 2016 yılı itibariyle, onkoloji ve gastroenteroloji alanlarında çığır açacak yeni ürünlerini Türkiye’ye sunmaya hazırlanıyor.

Japon değerleriyle çalışan global şirketin geçen yıldan itibaren genel müdürü olarak görev yapan Gamze Yüceland, bu kısa sürede pek çok yenilik ve başarıya imza attıklarını dile getiriyor. Halen gastroenteroloji, diyabet, solunum gibi alanlarda 18 ürün ile hizmet sunduklarını dile getiren Yüceland, yakın gelecekte onkoloji ve gastroenteroloji alanlarındaki yeni ürünleri ile Türkiye’deki faaliyetlerini büyütmeye devam edeceklerini vurguluyor.

Takeda’nın dünyanın en köklü ilaç şirketlerinden birisi olduğunu belirten Yüceland, Takeda, Japonya’nın en büyük ilaç firmasıdır, 30 binden fazla çalışanı ile 70’den fazla ülkede faaliyet gösteriyor. Kardiyovasküler, Metabolik, Onkoloji, Merkezi Sinir Sistemi, Aşı ve Genel İlaç gibi çok geniş bir alanda ürünler geliştirip insanlığın hizmetine sunmaya devam ediyor.

2000 yılından beri küreselleşmesini hızlandırdı ve Avrupa’daki büyümesiyle birlikte Türkiye’ye yatırım yapmaya karar verdi. 2009 yılında Türkiye’ye gelen Takeda, Türkiye’de hizla büyüdü; 2014’ten 2015’e şirketin hacmi 2 kat arttı.

Takeda’da hasta ve AR-GE odaklı yaklaşımın önemine dikkat çeken Yüceland, “Takeda ilk AR-GE merkezini 1915’te kuran , bu konuda çok güçlü bir şirket. 2014 mali yılında, AR-GE bütçesi 3.1 milyar dolar olarak gerçekleşti, bu rakam gelirin yaklaşık % 21’inin AR-GE’ye yatırıldığı anlamına geliyor ki bu oran ilaç sektöründe oldukça güçlü bir değerdir” diyor.

Takeda kanser tedavisinde öncülük edebilecek ve tedavi protokollerini değiştirebilecek yeni ürün portföyünü Türk hastaları ve sağlık profesyonelleri ile buluşturmak için titiz bir hazırlık sürdürüyor.

Takeda için güven ve itibarın en önemli değerler olduğuna dikkat çeken Yüceland, şunları söyledi:

Takeda’da hastalarımız ve toplumla güven-itibar ilişkisi inşa etmek her şeyin başında gelir. Kısa ve uzun vadeli hedeflerimiz bu öncelikler ile şekillenecektir. Türkiye’deki hastaların ve sağlık profesyonellerinin farklı ihtiyaçlarına daha iyi cevap verebilmek için portföyümüzü ve ekibimizi geliştirmeye, global yetkinliklerimizi Türkiye’deki ihtiyaçlar ile buluşturmaya, Türkiye’deki yatırımlarımızı arttırmaya devam edeceğiz. Önümüzdeki 5 yıl içerisinde Takeda, Türkiye’de hem temel ilaç alanında hem onkoloji alanında çok güçlü bir oyuncu olmayı hedefliyor.” 

 

GAMZE YÜCELAND 
ASİSTANLIKTAN GENEL MÜDÜRLÜĞE

TÜRKİYE -Mart 2016

İlaç sektörüne ilk adımını ABD’li firmada genel müdür asistanı olarak atan Gamze Yüceland, her birimde çalıştı. 18 yılın sonunda genel müdürlüğe yükseldi; şimdi çok uluslu başka bir ilaç firmasını yönetiyor.

 

TÜRKİYE'DE BÜYÜMEYE ODAKLANDI

EKONOMİST - Mart 2016

Takeda, temelleri 1781’de atılmış bir Japon ilaç şirketi.70 ülkede faaliyet gösteriyor.30 binden fazla çalışanı olan şirketin 2014 cirosu 14,6 milyar dolar. Bütçe yılı Japon takvimine göre ayarlandığı için Nisan ayında başlıyor. Bu nedenle 2015 cirosu henüz açıklanmadı. Cirosunun yüzde 21 gibi büyük bir kısmını AR-GE’ye ayıran Takeda, altı yıl önce Türkiye pazarına da giriş yaptı. Türkiye’de onkoloji, gastroenteroloji, diyabet, kardiyovasküler hastalıklar ve solunum alanlarındaki ilaçlarıyla faaliyet gösteren şirketin,bu pazara yönelik büyüme planları var.

Takeda Genel Müdürü Gamze Yüceland, Neutec’ten 13 üründen oluşan seçilmiş bir portföy satın aldıklarını söylüyor. Yüceland,şöyle konuşuyor. “2015’te bu işe 110 milyon dolarlık yatırım yaptık. Bu da bize hızlı bir büyüme sağladı. Bu yılın ikinci yarısında iki tane önemli onkoloji ürünümüzün lansmanını yapacağız. Şu anda en güçlü olduğumuz kategori gastroenteroloji.Ama yeni lansmanlarımızın ardından onkolojinin ağırlık kazanacağını öngörüyoruz.’’

İLAÇ VE SAĞLIK SEKTÖRÜ 10.PHARMA POWER CONFERENCE'TA BULUŞTU

KARİYER  - Mart 2016

İlaç ve sağlık sektörünün ve sektör çalışanlarının gelişimine, ilerlemesine önemli katkılar sağlayan Pharma Power Conference, 25 Şubat’ta 10.yılını kutladı. EDUWORKS tarafından Steigenberger Hotel İstanbul Maslak’ta düzenlenen 10.Pharma Power Conference’ta bu yıl, 15 genel müdür, yedi yönetici, dokuz akademisyen ve uzman, bilgi ve deneyimlerini katılımcılarla paylaştı. Başta yönetim, liderlik, pazarlama, satış ve kişisel gelişim olmak üzere birçok konuya odaklanan konferansa, Novartis İlaç Değişim Yönetimi ve Müşteri İlişkileri Programları Global Başkanı Güldem Berkman, Bilim İlaç Genel Müdürü Dr. Erhan Baş,  AstraZeneca Genel Müdürü Dr. Pelin Eriştiren İncesu, Bayer İlaç Ülke Müdürü Dr. Oğuz Mülazımoğlu, Chiesi Genel Müdürü Ecz. Filiz Balçay, Biofarma –Münir Şahin Yönetim Kurulu Başkanı Olcay Gündüz,  Berko İlaç Kurucu ve Yönetim Kurulu Başkanı Berat Beran, Recordati Genel Müdürü Dr. İsmail Yormaz, EDAK Genel Müdürü Rüstem Karakaya, Fresenius Kabi Genel Müdürü Rezzan Özoğul, Takeda Genel Müdürü Gamze Yüceland , Tıp Doktoru Social Touch ve Tek Doz Dijital Kurucusu Dr. Sertaç Doğanay , İnnovex Genel Müdürü Şahin Nail gibi isimler katılarak bilgi ve deneyimlerini katılımcılarla paylaştı.

 

TAKEDA'YA YENİ DİREKTÖR

WORKSHOP - Aralık 2015

Takeda Türkiye Spesifik Ürünler İş Birim Direktörlüğü görevine 28 Aralık 2015 itibarıyla, Dr.Erdal Bozdoğan getirildi.1994 yılında Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi’nden mezun olan Bozdoğan, 1999 yılında Abbott İlaç’ta medikal müdür olarak ilaç sektöründeki kariyerine başladı. 2001- 2004 yılları arasında I3 Research Ingenix Pharmaceutical Services Limited,UK şirketinde klinik araştırmalar lideri ve kıdemli bölgesel klinik proje müdürü olarak çalıştı. 2004 – 2005 yılları arasında Nutricia Yetişkin Beslenme Bölümü’nde ürün müdürü olan,2005 yılından itibaren Eli Lilly bünyesinde birçok farklı alanda çalışan Bozdoğan, son olarak onkoloji ve osteoporoz pazarlama lideri olarak Güney Asya,Orta Doğu,Türkiye ve Afrika bölgelerinden sorumlu olarak çalışmaktaydı. Dr.Erdal Bozdoğan, yeni görevinde onkoloji ve gastroenteroloji tedavi alanlarından sorumlu olacak.

 

 

ÇALIŞANLARIMIZ DEĞERLİ,

DEĞERLERİMİZ ÖNEMLİ

WORKSHOP - Aralık 2015

Japonya’nın köklü ilaç firması Takeda, hızla büyürken çalışanlarının motivasyonunu ve verimini artırmak için birçok farklı projeye imza atıyor. Takeda Türkiye’nin İK politikalarını, kurum içi iletişimle ilgili projelerini ve 2016 hedeflerini konuşmak için İnsan Kaynakları ve İletişim Direktörü Senem Birim Alp ile bir araya geldik.
 
Bize kısaca kendinizden ve profesyonel geçmişinizden bahseder misiniz?
 
2000 yılında ODTÜ İşletme bölümünden“hazineci” olma hayalleri ile mezun oldum ve kendimi insan kaynakları fonksiyonunda buldum.O zamanlar farkında değildim; ama aslında ben hazineci olmuştum. Fazlasıyla tipik, ama doğru; şirketlerin en büyük hazinesi insandır ve ne mutlu bana ki geride bıraktığım 16 yıl içinde çok farklı sektörlerde, şirketlerde,çok farklı insan ile çalışma fırsatı buldum. Sırasıyla Akbank, Turkcell ve Abbott’ta çalıştım. Son 1,5 yıldır Takeda’da insan kaynakları ve iletişim direktörü olarak çalışıyorum. Takeda gibi köklü, değerlerine bağlı, kendisini sağlığa adamış bir şirkette çalışıyor olmaktan gurur duyuyorum.
 
Takeda’nın güncel İK politikalarının esasları hakkında bilgi alabilir miyiz?
 
Takeda 234 yıl önce Japonya’da kurulan ve kurulduğu ilk günden bu yana kendi oluşturduğu etik değerler sistemi üzerinde yükselmiş bir şirket. Bizim bugün “Takeda-ism” dediğimiz etik değerler sistemi her adımımızın belirleyicisi, dolayısıyla İK politikalarımızında en temelinde adalet, dürüstlük ve şeffaflık yatıyor. Bununla birlikte büyüyen ve gelişen bir organizasyonuz, 2015 yılında yaklaşık 190 yeni arkadaşımız aramıza katıldı ve organizasyonumuz iki kat daha büyüdü. Türkiye’nin en hızlı büyüyen ilaç şirketleri arasında yer alıyoruz. Büyürken ve gelişirken her bir çalışanımızın Takeda’ya kalpten bağlı olması için çabalıyoruz ve bu çabayı kolektif gösteriyor, sadece insan kaynakları işi olarak görmüyoruz. Çalışanlarımız için güven dolu bir iş ortamı, anlamlı bir iş, başarma olanakları, gelişim ve ilerleme fırsatları sunmak, içinde bulunduğumuz topluma fayda sağlamak en temel önceliklerimiz. Çalışanlarımızı şaşırtmayı seviyoruz. Örneğin; Takeda’da Cuma günlerini kısa yaşıyoruz, 4 mevsim 13:00’da haftayı bitiriyoruz. Çarşamba sürprizlerimiz ile beklemedikleri şeyler sunuyoruz çalışanlarımıza; bu bazen bir dergi, bazen meşhur profiterol olabiliyor. Yoğun tempomuzda hoşluklar ile hayatlarına renk katmaya gayret ediyoruz.Bu yolda ilerlerken, insan kaynakları ekibi olarak gerçek hayatın içinde olmak, işin dinamiklerini ve gerçeklerini bilmek, çalışanların yanında olmak, keyif alarak çalışmak bizim olmazsa olmazlarımız.
 
Firmanızın çalışan profilini nasıl tanımlarsınız?
 
Biz tüm çalışanlarımızın eşsiz olduğunu düşünürüz, Takeda için çalışanlarının her biri çok değerlidir. Ortak noktamız ise değerlerimizdir; dolayısıyla Takeda çalışanların Takeda-ism değerleri ile uyumu önemli ve gereklidir. Bununla birlikte başarı için kritik gördüğümüz başarmak, inovasyon, ilham vermek ve örnek olmak gibi yetkinliklerimiz işe alım ve yetenek yönetim süreçlerinde bize rehberlik eder. Çalışanlarımız için pek çok tanım yapılabilir ama bence en güzeli, Takeda büyümek, büyütmek ve bir başarı hikâyesinin parçası olmak isteyenlerin buluştuğu yerdir.
 
Genel bazı demografileri de paylaşmak isterim. 290 kişilik bir ekibiz, 230 çalışanımız Türkiye’nin tüm bölgelerinde Takeda’yı temsil eder; 60 çalışanımız ise İstanbul’daki merkezimizde pazarlama, finans, medikal, Pazar erişim, insan kaynakları, iş geliştirme gibi farklı fonksiyonlarda çalışır. Yönetim ekibindeki kadın erkek oranımız %50-50’dir; şirket genelinde ise bu oran %70 kadın %30 erkektir. Çalışanlarımızın tümü MYO veya üniversite mezunudur, yaş ortalamamız ise 35’tir. Bu arada, çalışanlarımız sosyal olarak donanımlı, farklı hobileri, ilgili alanları olan zengin bireylerdir. Spor, seyahat, müzik, dans, nefes, yemek, fotoğraf gibi sayısız alanda pek çok eşsiz yeteneğe sahibiz.
 
Hızla büyüyen bir organizasyonun İK birimi olarak değişimi nasıl yönetiyorsunuz?
 
Çok doğal olarak pek çok değişimi yaşıyoruz ve biz inanıyoruz ki bir organizasyonda güven ne kadar yüksek ise değişim o kadar pürüzsüz yaşanıyor. Dolayısıyla İK olarak en büyük yatırımımız güven inşa etmek üzerine. Her türlü konuda şeffaf, adil ve dürüst bir iletişim biçimi ve yaklaşımı sergilemeye çalışıyoruz.
 
Her zaman deneyimlerimizden öğrenip daha iyisini yapmaya çalışıyoruz.Değişimlerde farklı seviye çalışanlarımızın farklı seslerini duymak ve duyurmak, doğru iletişim kanallarını kullanarak zamanında ve sağlıklı bir iletişim kurmak, çalışanlarımızın kendilerini ifade edecekleri zemini yaratmak için çabalıyoruz. Sağlıklı bir iletişim için teknolojinin bütün nimetlerini kullanıyoruz. Takeda, sağladığı araçlar ile iletişimde hayatımızı kolaylaştırıyor.
 
İç iletişim çalışmalarınız hakkında bilgi verebilir misiniz?
 
İç iletişim, insan kaynakları olarak oldukça önem verdiğimiz bir konu. Çalışanlarımızın birbirlerini tanıması, birlikte eğlenmesi, birlikte başarması bizler için son derece değerli. Dolayısıyla birçok farklı projeyi aynı anda yönetiyoruz. Örneğin, çalışanlarımızdan kurulu bir sosyal aktivite kulübümüz var. Bu kulüpte görev alan kişiler, çalışma arkadaşlarını bir gün bir konsere götürürken başka bir gün balık tutmaya gidebiliyorlar. İçinde bulunduğumuz topluma, insanlığa fayda sağlamak için çalışıyoruz. Her yılın çeşitli zamanlarını “Takeda Gönüllülük Günü” ilan ediyoruz. Bu özel günlerde,gönüllü çalışanlarımızile ellerimizi-kalplerimizi birleştiriyoruz. 2015 Yılında, ZİÇEV (Zihinsel Yetersiz Çocukları Yetiştirme ve Koruma Vakfı) ile ortak çok sayıda gönüllü çalışmanın parçası olduk.
 
Bunların yanı sıra Takeda çocukları bizim için son derece önemli, “TakedaKid” ile çalışanlarımızın çocuklarına beklenmedik sürprizlerle minik dokunuşlar yapıyoruz. “Takeda Vitamin” adını verdiğimiz programımız ile çalışanlarımız birbirinden öğrensin, etkileşime girsin, birbirine vitamin olsun istiyoruz. Çalışanlarımız kayaktan seyahate, spordan nefese, müziğe kadar geniş bir çerçevede kısa seanslar düzenliyor ve öğrenmeye birbirimizden başlıyoruz. “Bi de Burdan Bak” seanslarımız ile çok farklı konuşmacılar ile buluşuyor, ilham dolu bir ortamda ufkumuzu genişletiyoruz. “Takeda Band”imiz, müzik konusunda çok yetenekli çalışanlarımızdan oluşan müzik grubumuz mini konserleri ile hayatımıza renk katıyor, tüm buluşmalarımızın neşesi oluyor.
 
Takeda’da en iyi beslenme şekli geri bildirimdir diyoruz ve bu amaçla çalışanlarımızın birbirine daha fazla geri bildirim vermesini çeşitli, keyifli ve sürprizli aktivitelerimiz ile özendiriyoruz. Türkiye’ye ve bağlı olduğumuz Yakın Doğu, Orta Doğu ve Afrika Bölgesi’nde yayınlanan online dergilerimiz ile şirket çapındaki haberleri, etkinlikleri ve güzellikleri paylaşma fırsatı buluyoruz. Takeda Türkiye çalışanlarının sosyal medyası olacak ve iletişimin hızını / kalitesini artıracak bir aplikasyon üzerinde çalışmalarımız devam ediyor; Mart 2016’da hayata geçirmeyi planlıyoruz. Belirli aralıklar ile dönem toplantılarında büyük Takeda ekibi bir araya geliyor; birlikte öğreniyor, gelişiyor ve eğleniyoruz.
 
2016’da önceliğiniz hangi konular olacak?
 
2016 yılında farklı alanlardaki yeni ürünlerimiz ile büyümeye, daha sağlıklı bir yaşam için çalışmaya devam edeceğiz. Dolayısıyla yeni yetenekleri Takeda’ya kazandırmak,çalışanlarının kalpten bağlandığı bir iş ortamı yaratmak bizim için öncelikli olacak. 2016’da çalışanlarımızı büyütecek, ilerletecek “gelişim fırsatları” üzerinde çalışıyoruz, “Hayata Artı Kat” adı altında yepyeni, inovatif öğrenme-gelişme ve deneyimle fırsatları sunmayı planlıyoruz. “Maddi ve Manevi Ödüllendirme Programı” üzerinde çalışıyoruz;çalışanların başardıkça puan toplayacakları ve diledikleri zaman puanlarını diledikleri ödüle, esnek bir şekilde dönüştürebilecekleri online ve akıllı bir ödül programı üzerinde çalışıyoruz. Biz şimdilik bu programa“TOPİ” diyoruz. Çok önemli bir diğer odağımız ise kurumsal sosyal sorumluluk, uzun soluklu ve sürdürülebilir bir proje üzerinde çalışıyoruz. 2016 Nisan itibarıyla projeyi hayata geçirmeye başlayacağız. İçinde bulunduğu topluma ve hastalarına değer katan, içeride ve dışarıda güven inşa etmiş, faaliyet gösterdiği tedavi alanlarında başarılı olan, çalışanlarının kalpten bağlı olduğu bir Takeda için 2016’da da var gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz.
 
Sektördeki güncel yetenek havuzunu yeterli buluyor musunuz?
 
Takeda olarak, işe alım süreçlerimizde ihtiyaç duyduğumuz yeteneğe ulaşmada zorluk yaşamıyoruz. Pazar erişim, ruhsat ve medikal gibi bazı fonksiyonlarda en doğru yeteneğe ulaşmak göreceli olarak biraz daha zaman alabiliyor. Dolayısıyla sektördeki güncel yetenek havuzunun çok kıymetli olduğuna inanıyorum.Diğer taraftan şirketler olarak, iç yeteneklerimize yatırım yapmaya devam ederken,farklı sektörlerde çalışan ve / veya henüz iş hayatına girmemiş potansiyel yeteneklerin sektörümüze yönelik farkındalığını ve ilgilerini geliştirmekte fayda görüyorum. Biz Takeda olarak 2016’da bu anlamda daha aktif olmaya gayret edeceğiz.
 
Sizce sektörde önümüzdeki 5 yılda İK alanının en önemli gündemi ne olacak?

Sektörümüzün dinamikleri, koşulları hızla değişiyor. Dolayısıyla değişime uyum sağlamaktan, değişimi yönetmekten daha önemli konularımız olacak, değişimi öngörmek ve şekillendirmek gibi. İnsan kaynakları olarak,çalışanlarımızın perspektiflerini açmak, vizyonlarını zenginleştirmek, daha yaratıcı, olumlu, cesur ve hazırlıklı olmalarını desteklemek öncelikli gündemimiz olacaktır.

 

KADIN ELİ ŞİFA GETİRECEK

GÖZLEM- Ocak 2016

 
Çalışanlarının yüzde 30’unun kadınlardan oluştuğunun altını çizen Takeda Türkiye Genel Müdürü Gamze Yüceland, Japon felsefesini Türkiye’de uygulayarak, büyüme odaklı çalışmayı hedeflediklerini söyledi.
 

Türkiye sağlık sektörü, yaklaşık 17 milyar TL’lik büyüklüğe sahip. 2014 yılında yüzde 14 büyüyen ilaç pazarının, bu yılı ise yüzde 10’luk büyümeyle noktalayacağı tahmin ediliyor. 2000’li yılların başından itibaren Sağlık Bakanlığı tarafından uygulanan “Sağlık’ta Dönüşüm Programı”nda hastaların, sağlık güvencesine, hekime ve tedaviye erişiminin arttırılmasıyla birlikte, ilaç sektörü daha hızlı bir gelişim kaydetti,  yabancı oyuncular içinse çekici pazar haline geldi.

Japonya’nın önde gelen ilaç firmalarından Takeda’da pazarın büyüme potansiyeli paralelinde, hedeflerini büyüttü. 2009 yılında, pazarlama ve satış operasyonunu yürütmek amacıyla Türk pazarına giren Takeda İlaç, mayıs ayında yerli bir üretici firmanın 13 ilaçtan oluşan ürün portföyünü 110 milyon dolara satın aldı. Çalışanlarının yüzde 30’unun kadınlardan oluştuğunun altını çizen Takeda Türkiye Genel Müdürü Gamze Yüceland, Japon felsefesini Türkiye’de uygulamak ve büyüme odaklı çalışmayı hedeflediklerini söyledi. Yüceland’la hem sektörü, hem de Takeda’nın Türkiye’deki gelecek hedeflerini konuştuk.

Takeda, 230 yıllık geçmişe sahip bir firma,Takeda’nın global organizasyon yapılanmasından bahsedebilir misiniz? İlaç sektörünün kilit noktası Ar-Ge kapsamında ne tür çalışmalar gerçekleştiriyorsunuz?
 
Merkezi Osaka, Japonya’da bulunan araştırmacı, global bir ilaç firması Takeda, Takeda-ism felsefesi adı verilen dürüstlük, azim, adalet ve bütünlük değerleri üzerine kurulan Takeda, 230 yıllık bir geçmişe sahip. 1781 yılında kurulmuş, Takeda bugün 70’den fazla ülkede faaliyet gösteriyor. 18 ülkede toplam 27 üretim merkezi var ve 30 bin çalışanıyla (2014 yılı rakamlarına göre ) yıllık 14,6 milyar dolarlık bir gelir üretiyor. Takeda 1915’ten beri Ar-Ge faaliyetleri yapan bir firma. Ar-Ge bütçesi ise yıllık olarak 3.1 milyar dolar. Bu rakam gelirin yaklaşık yüzde 21’ini Ar-Ge’ye yatırıldığı anlamına geliyor ki bu oran ilaç sektörü ortalamasının oldukça üzerinde. Takeda oyunu değiştiren farklılık yaratan ve çığır açan ilaçların firması. Gastroenterolojide lider ürünlere sahip olan Takeda, diyabet ve solunumda çok güçlü bir firma. Dahası onkolojide de tedavi kılavuzlarını değiştiren ürünler ortaya koyuyoruz.
 
Takeda, Türkiye’de 2009 yılında pazarlama ve satış alanında faaliyete başladı. Ama bu yıl Takeda Türkiye için atılım yılı oldu. Türkiye’de büyüme kararını aldırtan etmenler neler oldu ?

 
Şirketimiz 6 yıldır gastroenteroloji, diyabet, solunum gibi alanlara yönelik tedaviler üretiyor. Takeda’nın yüksek kalite standartları ile üretilen ürünlerimiz ile hastalarımız hayatlarını iyileştirmeye, değer katmaya çalışıyoruz. Türkiye, Takeda için çok kritik öneme sahip dolayısıyla Takeda ilk günden beri Türkiye’de büyümeye ve yatırım yapmaya adanmıştı. 2015 yılı bizim için çok önemli bir dönüm noktası oldu. Türkiye’de önemli bir yatırım yaparak, bir yerli üretici firmadan seçilmiş 13 ilacın bulunduğu ürün portföyünü satın aldık. Bu satın alma, 2014 – 2015 yıllarında, satış hacmimizi ve çalışan sayımızı iki kattan fazla arttırmamıza olanak sağladı. Bizim mevcut ürün portföyümüzü tamamlayan yeni ürünler sayesinde Takeda Türkiye, benzer ürün portföyüne sahip ilaç firmaları arasında ilk 10 arasında yer alıyor. Takeda Türkiye’nin yerli üretim yetkinliği kazanmasını sağlayan ve portföyünü tamamlayan bu satın alma, büyümemizi destekleyecek. Şu an için Türkiye’nin en hızlı büyüyen ilaç firmalarından biri olduğumuzu söyleyebiliriz. Yakın tarihte onkolojiyle ilgili çalışmalarımızı da pazara sunacağız.
 
ESNEK ÇALIŞMA KOŞULLARI

İstihdam verilerine baktığımızda, kadının iş gücüne katılım oranı hala istenen seviyeye ulaşamadı. Takeda Türkiye’de kadın çalışan oranının yüzde 30 olduğundan bahsettiniz. Kadın istihdamını arttırmak için gerçekleştirdiğiniz çalışmaları aktarabilir misiniz?
 
Son 6 ayda,büyümemize paralel olarak 190 yeni istihdam fırsatı yarattık ; yaklaşık 40 farklı şirketten, farklı tecrübe ve birikime sahip yeni çalışanlarımız ailemize katıldı, onların katılımı ile zenginleştik, güçlendik. İş ve özel yaşam dengesi çok önemli. Hayatın hızı,yoğunluğu ve rekabet artarken, eskisi gibi zorlayıcı çalışma ortamları ve uzun mesai süreleri verimliliği olumsuz yönde etkiliyor. Ev ofis çalışma sistemini destekliyoruz. Cumaları yarım gün çalışıyoruz. Esnek mesai sistemimiz var. Çalışanlarımızın sadece mesleki değil kişisel gelişimlerine alan açıyoruz, onların ufuklarını donanımlarını geliştirmek en büyük hedefimiz. Çalışanlarımız kurumla birlikte kişisel olarak yükselmeyi de yaşıyorlar.
 
İlaç sektörünün, Türkiye’deki fotoğrafını çekebilir misiniz?
 
Burada önemli bir konuyu vurgulamak istiyorum; evet ülkemizde dinamikler değişiyor. Türkiye ilaç fiyatları açısından en ucuz ülkelerden biri. Evet, iskonto uygulaması var. Kur normal kurun 2/3’ü seviyesinde. Ancak biz ilaç sektörü olarak bunu “Yeni Normal” olarak kabul etmeliyiz. İlaç firmaları ve potansiyel yatırımcılar stratejilerini, planlarını bu gerçeği bilerek yapmak durumundalar. Sistemi yapıcı bir tavırla ele almanın değerine inanıyoruz. Hastalarımızın uygun fiyatlı yenilikçi ilaçlara erişimi gibi olumlu bir sonucu göz ardı edemeyiz.

 

JAPON TAKEDA'DAN KANSER İLACI

STAR -Aralık 2015

230 yıllık Japon İlaç devi Takeda, gastroenteroloji, diyabet, solunum alanlarına yönelik tedavilerden sonra kanser ilaçları konusunda pek çok yeniliği Türkiye’ye getirecek.
 
Türkiye pazarına giren Japonya’nın 230 yıllık en büyük ilaç şirketi Takeda, gastroenteroloji, diyabet, solunum gibi alanlara yönelik tedavilerden sonra kanser ilaçları konusunda pek çok yeniliği Türkiye’deki hastaların hizmetine sunmaya hazırlanıyor. Takeda’nın kalp ve diyabet konusunda çalıştığını kaydeden Takeda Türkiye Genel Müdürü Gamze Yüceland “Türkiye’nin artan yaşam beklentisi ve artan nüfus ciddi bir pazar büyümesi vaad ediyor.Daha da önemlisi Sağlık Bakanlığı tarafından başarıyla uygulanan ‘Sağlıkta Dönüşüm Programı’da hastaların sağlık güvencesine, kaliteli sağlık hizmetine, hekime ve tedaviye erişimini arttırarak pazarı büyüttü ve yatırımcıların Türkiye’ye bakış açısını değiştirdi. Türkiye’de dinamikler her geçen gün değişiyor. Türkiye ilaç fiyatları açısından en ucuz ülkelerden biri. Evet,iskonto uygulaması var. Kur normal kurun 2/3’ü seviyesinde. Ancak biz ilaç sektörü olarak bunu normal olarak kabul etmeliyiz. Yine de sistemi yapıcı bir tavırla ele alıyor, hastalara uygun fiyatlı yenilikçi ilaçlara erişimini sağlıyoruz’’ dedi.

13 İLAÇLI PORTFÖY

Takeda’nın 70 ülkede bulunduğunu belirten Yüceland “Takeda cirosunun yüzde 20’sini AR-GE çalışmalarına yatırıyor. Türkiye sağlık sektörü yaklaşık 17 milyar TL büyüklüğe sahip. Takeda,Türkiye’de önemli yatırımlar yaptı. Yerli üretici firmadan seçilmiş 13 ilacın bulunduğu ürün portföyünü satın aldık. Bu satın alma,2014 – 2015 yıllarında, satış hacmimizi ve çalışan sayımızı iki kattan fazla arttırmamıza olanak sağladı” dedi. Yüceland, Türkiye’nin benzer ürün portföyüne sahip ilaç firmaları arasında ilk 10 arasında yer aldığını kaydetti. Yüceland “Şu an için Türkiye’nin en hızlı büyüyen ilaç firmalarından biri olduğumuzu söyleyebiliriz. Takeda yüksek kaliteli ürün lansmanlarıyla büyümeye devam edecek ve ülkemizin tedavi ihtiyaçlarını karşılamaya devam edecek. Ülkemizin sağlık alanındaki hedeflerine göre hareket edecek ve bu hedeflere ulaşmasında katkı yapacak” diye konuştu.

TAKEDA'DAN TÜRKİYE PAZARINA GİRİŞ

YENİ YÜZYIL - Aralık 2015

JAPONYA’NIN en büyük ilaç şirketi Takeda, 2009’da girdiği Türkiye ilaç pazarında kısa sürede çarpıcı bir gelişme kaydetti. Şirketin faaliyetleriyle ilgili bilgi veren Takeda Türkiye Genel Müdürü Gamze Yüceland, Türkiye’de yeni yatırımlarla güçlü büyümeyi amaçlayan şirketin yeni ürün ve olası portföy satın almalarıyla çift haneli büyümeyi hedeflediğini söyledi. Yüceland, “Takeda Türkiye’de yatırım yapmaya ve büyümeye hevesli. Bundan sonra da yatırımlarını sürdürecek. Takeda Türkiye, Mayıs ayında yerli bir üretici firmanın 13 ilaçtan oluşan ürün portföyünü 110 milyon dolara satın almıştı. Bu satın alma şirketin Türkiye’deki varlığı önemli ölçüde arttı. Türkiye’de 2016’da yüzde 10 büyüme bekliyoruz. Takeda’nın ise pazarın üzerinde büyüyerek çift haneli büyümesini sürdürmesini öngörüyoruz’’ifadelerini kullandı.

Yüceland’ın verdiği bilgiye göre, 70’in üzerinde ülkede faaliyet gösteren Takeda’nın global cirosu 14.6 milyar dolar seviyesinde bulunuyor.

 

YATIRIMA ODAKLANAN TAKEDA SON 6 YILDA 3 KAT BÜYÜDÜ

MEDİKAL AKADEMİ - Kasım 2015

Yaptığı yatırımlarla Türkiye İlaç şektörüne yeni bir ivme kazandıran Takeda, güvene dayanan Japon felsefesiyle son 6 yılda 3 kat büyüdü. Dünya ilaç sektörünün en köklü firmalarından birisi olmalarına rağmen Türkiye’de henüz genç bir ekip olduklarını söyleyen Takeda Türkiye Genel Müdürü Gamze Yüceland, yakın gelecekte ruhsat işlemleri tamamlanacak ürünleri ile Türk ilaç sektöründeki etkilerinin artacağını belirtti.
 
Nisan 2015 tarihinde bu yana Takeda Türkiye Genel Müdürü olarak görev yapmakta olan Gamze Yüceland , bu görevinden önce ilaç sektöründe her kademede, farklı görev ve ülkelerde uzun yıllar çalışmış deneyimli bir yönetici. Takeda’nın Türkiye’de 6.yılını kutladığını söyleyen Yüceland, bu kısa sürede pek çok başarıya imza attıklarını dile getiriyor.
 
Halen ağırlıklı olarak onkoloji ve gastroenteroloji alanlarında 18 ürün ile hizmet sunduklarını dile getiren Yüceland, yakında Türkiye’de üretecekleri ürün sayısında önemli bir artış olacağını vurguluyor.

Takeda’nın Türkiye’de yeni bir atılım olmasına rağmen dünyanın en köklü firmalarından birisi olduğunu belirten Yüceland, gelecek vizyonları ve hedefleri ile ilgili düzenledikleri ‘’Sağlık Basını Bilgilendirme Toplantısı’nda şu bilgileri paylaştı: “Takeda, Takeda-ism adını verdiği değerleriyle, kurulduğu 1781’den beri başarıyla yoluna devam ediyor. Takeda Türkiye çalışanları olarak ayrıcalıklı konumumuzdan dolayı gururluyuz. 234 yıllık bir ulu çınarın gölgesindeyiz. Takeda 1781 yılında Chobei Takeda tarafından Japonya’da küçük bir ilaç dükkanı olarak kuruldu.

Takeda için inovasyon, yeni tedaviler geliştirmek hep bir öncelik olmuştur. İlk AR –GE merkezini 1915 yılında, tam 100 yıl önce, Japonya’da kurmuştur. 1962 yılında Asya’da, 1978 yılında Avrupa’da 1985 yılında ABD’deki faaliyetlerine başladı. Takeda , Japonya’nın en büyük ilaç firmasıdır. 30 binden fazla çalışanı ile 70’den fazla ülkede faaliyet gösteriyor. Kardiyovasküler, Metabolik, Onkoloji, Merkezi Sinir Sistemi, Solunum – İmmunoloji ve Aşı gibi çok geniş bir alanda ürünler geliştiriyor.

Avrupa’daki büyümesiyle birlikte Türkiye’ye de yatırım yapmaya karar verdi. 2009 yılında Türkiye’ye gelen Takeda, Türkiye’de hızla büyüdü. 2014’ten 2015’e şirketin hacmi %150’ye yakın büyüdü. Nycomed’in satın alınması ve yine yerli bir firmadan 13 ürünlük eşdeğer ilaçların Takeda Türkiye portföyünü tamamlayıcı şekilde satın alınmasıyla yolumuza devam ettik.”

 

JAPON İLAÇ ŞİRKETİ TAKEDA'DAN TÜRKİYE'YE110 MİLYON DOLARLIK YATIRIM

DÜNYA - Aralık 2015

ONKOLOJİYE GİRECEK,YENİ SATIN ALMALAR YAPACAK

Japon ilaç şirketi Takeda, içinde 13 tane ürünü barındıran portföy satın alması ile Türkiye’de 110 milyon dolarlık yatırım yaptı. Takeda İlaç Genel Müdürü Gamze Yüceland, “Bu 13 ürünü Türkiye’de bizim için farklı firmalara üretiyoruz. Ben,1 Nisan’da göreve geldikten sonra bu porföy satın alması ile  25 ürüne çıktık. Ciromuzu iki kattan fazla arttırdık. Çalışan sayımız, yeni gelen 190 arkadaşımız ile birlikte 290 kişiye yükseldi” dedi. Türkiye ilaç pazarının 17 milyar liralık bir büyüklüğü sahip olduğunu aktaran Yüceland, “Türkiye pazarına 2009 yılında girdik. Şirket olarak pazarın üzerinde (yüzde 14) büyüyoruz. Bu yatırımımızın dışında Takeda olarak, Türkiye’ye yatırım yapmaya hevesliyiz. Bundan sonra da Türkiye’ye yatırım yapmaya devam edeceğiz” diye konuştu. Özellikle  4 alana; gastroenteroloji, onkoloji, solunum ve diyabete yoğunlaştıklarını belirten Yüceland, “Türkiye’de onkoloji dışında hepsinde varız. Yakında onkolojiye de gireceğiz. 2016’da ruhsatlanacak iki yeni ürünümüz var. Dünya’da öne çıkacak ürünleri Türkiye’ye getirmek istiyoruz” diye konuştu.

BÜTÇENİN %21'İ AR-GE'YE 

Takeda , bir Japon şirketi. 237 yıl önce kurulmuş. 2014 yılı cirosu 14.6 milyar dolar. Dünya’da 70 ülkede faaliyet gösteriyor. 18 ülkede üretim merkezi, globalde 30 bin çalışanı var. Şirket olarak Ar-Ge’ye özellikle önem verdiklerini aktaran Takeda Türkiye Genel Müdürü Gamze Yüceland, “3.1 milyar dolarlık Ar-Ge bütçemiz var. Bu ciromuzun %21’ine denk geliyor” dedi.

 

We use cookies to gather web statistics that help us improve our site and your user experience. We store no personal details.

Takeda Pharma